راهنمای سفر به بندر گناوه یکی از شهر های مرزی بازارهای پر رونق کالای خارجی در ایران

بندر گناوه در  ۱۶۰ کیلومتری شمال بوشهر به بازارهای پر رونق و سواحل ماسه‌ای زیبایش معروف است. گناوه را که در برخی شعرها از آن با عنوان “معدن مروارید” یاد شده و به “دوبی ایران” هم معروف است، طبیعت سحرانگیزی احاطه کرده و صدف‌های دریایی و مرغان دریایی که بر فراز ساحلش در پروازند، تماشایی‌ترش کرده‌اند.

اگر دلتان می‌خواهد از همانجایی که نشسته‌اید، سفری به بندر گناوه داشته باشید و درباره بازار گناوه بدانید همراه ما باشید.

گناوه یکی از شهرهای شمالی استان بوشهر است که بین بوشهر و بندر دیلم واقع شده.  بندر گناوه از شمال غربی به شهرستان دیلم، از شمال شرقی به استان فارس، از شرق به شهرستان دشتستان، از جنوب به بوشهر و از غرب به خلیج فارس می‌رسد.

بندر گناوه که در گذشته به آن جنابا، گنابا و گنوه می‌گفتند و به گندابه، جانابه، گنفه، گنافه و گنبه هم معروف بوده، از قدیم اقتصاد شکوفایی داشته و محلی بوده برای رفت و آمد کشتی‌ها و بازرگانان.

شهر گناوه که حالا اقوام مختلفی از لر و عرب و ریشه دشتی در آن زندگی می‌کنند، در جنوب گناوه قدیم واقع شده، جایی که تنها از آن ویرانه‌هایی از طاق نماهای سنگی باقی مانده است .

گناوه بهتر است یا بانه ؟ در ادامه بخوانید...
بازار بندر گناوه دبی ایران
بازار و سواحل ماسه‌ ای گناوه پذیرای مسافران و گردشگران
راهنمای مسافرت به بندر گناوه
بندر گناوه در یک چشم انداز
دانلود اپلیکیشن بازار اینترنتی بندر گناوه

حتما دلتان می‌خواهد درباره آب و هوای گناوه هم بدانید. 

آب و هوای گناوه گرم و مرطوب است، به طوری که اگر در ماه‌های گرم سال به آن سفر کنید، امکان خیس شدن لباستان از گرمای هوا وجود دارد. برای همین هم بهترین وقت سفر به گناوه از اواسط آبان تا اواسط فروردین است، زمانی که دشت‌های اطراف شهر هم از گل‌های رنگارنگ فرش می‌شود.

حال دلتان را با موسیقی بومی محلی بندری خوب و لذت ببرید

بازار بندر گناوه

گناوه با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مثل دوبی تعاملات تجاری گسترده‌ای دارد و به همین دلیل هم یکی از پررونق‌ترین بازارهای ایران را میتوان در اینجا دید. همه چیز از اجناس مارک دار را در گناوه می توان با قیمت بسیار پایین پیدا کرد، اما چیزهایی که خریدش در گناوه بیشتر مناسب خانواده ها و تازه داماد و عروس است: لباس، لوازم آرایشی و لوازم برقی، سیسمونی و ظرف و ظروف،لوازم خانگی،یخچال لباسشویی ظرفشویی قهوه ساز لوازم و قطعات کامپیوتر تلویزیون و ... است.

برای مثال قصد خرید یک دستگاه یخچال برای جهیزیه در شهر خوتان را دارید شما همان مبلغ یخچال را در گناوه می توانید یک یخچال و تمامی لوازمات جهیزیه را با کرایه تا درب منزل تهیه کنید .

خرید لوازم برقی مثل لوازم خانگی،یخچال لباسشویی ظرفشویی قهوه ساز لوازم و قطعات کامپیوتر تلویزیون چرخ خیاطی و ... نیز در گناوه بسیار باب است ،فقط اینکه باید بدانید این اجناس دارای گارانتی شرکتی معتبر با نصب رایگان هستند .

از گناوه چی بخریم؟

گبه بافی در گناوه بسیار رایج است و کارگاه‌های گبه و گلیم بافی زیادی در سطح شهر گسترده شده. از دیگر چیزهایی که میتوان از گناوه خرید حصیر و سفال است. به دلیل شغل اصلی مردم این منطقه که ماهیگیری است، مرغوبترین میگوی دنیا در این منطقه صید می‌شود. از ماهی‌هایی هم که میتوانید از گناوه بخرید حلوا ، شوریده، سرخو و هامور است. 

مسیر دسترسی به بندر گناوه: از تهران می توان به بوشهر رفت و از آنجا با اتوبوس راهی بندر گناوه شد. همچنین اگر حوصله مسافت طولانی و طی مسیر با ماشین را ندارید میتوانید با قطار به اهواز بروید و از آنجا با اتوبوس به بندر گناوه برسید.

نظرات کاربران
(1)
  • سارا
    1400-10-15

    عالی بود من پیشنهاد میکنم از بازار گناوه دیدن کنید و هزاران جنس ارزان خرید کنید

    پاسخ مدیر:

    سلام

    باتشکر از شما

دیدگاه خود را بنویسید
*
*