قیمت پستی و چالش هزینه بسته‌بندی پستی دفاتر پیشخوان در گناوه و همچنین با تاخیر 3 الی 5 روزه ارسال و از زمان ارسال 4 الی 10 روز زمان می برد به دست مشتریان برسد

فروشگاه سیف کالا : هزینه بسته بندی پستی، یکی از چالش‌های فروش اینترنتی در گناوه است؛ مخصوصا با افزایش بسیار شدید قیمت مرسولات پستی و کارتن پستی، این چالش شکل پیچیده‌تری پیدا کرده است.

دفاتر پستی پیشخوان دولت در شهر گناوه بسته های بالای دو کیلوگرم را بر اساس تعرفه ای که خود دفاتر تعریف کرده اند 15000 تومان و هزینه کارتن پستی جداگانه و با قیمت دو برابر خرید از کارخانه کارتن سازی به مشتریان خود می فروشند . بعنوان مثال یک کارتن پستی سایز ( کد ) 8 با وزن 6 کیلوگرم بدین صورت می باشد وزن محصول ضربه در 15000 تومان و هزینه کارتن که از کارخانه تولید کارتن بصورت عمده خریداری شده زیر 20 هزار تومان است ( حدودا 15000تومان این قیمت بصورت روزانه نیز تغییر می کند ) را بالای 30 هزار تومان می فروشند جمع محصول 90000 و هزینه کارتن پستی 32000 تومان هزینه نهایی دریافتی دفاتر پیشخوان 122000 تومان دریافت می کنند .

هزینه پستی در سبد خرید مشتریان فروشگاه سیف کالا بر  اساس تعرفه پستی دفاتر پیشخوان دولت در گناوه تعریف شده ولی در صورت استعلام کدرهگیری در سیستم پستی مغایرت ندارد در سیستم پستی هزینه پستی کمتر است ولی با توجه به قوانین ارسال دفاتر گناوه فروشگاه ناچار است طبق تعرفه ها وزن پستی و هزینه ها را تعریف کند . هزینه کارتن پستی بصورت جداگانه دریافت می شود و در سیستم پستی درج نمی شود .

طبیعتا کسانی که محصولات‌شان را به صورت اینترنتی می‌فروشند نیز با این چالش مواجه‌اند. البته هزینه بسته بندی پستی، بخشی از هزینه ارسال است و به عهده مشتری است . ولی اگر این رقم از میزان خاصی بالاتر رود، خرید آن محصول برای مشتری بصرفه نخواهد بود و باعث افت فروش فروشگاه می‌شود.

حالا چه باید کرد؟

پاسخ : فروشگاه ناچار است بخش هزینه‌های ارسال فروشگاه را طوری تنظیم کند که با تعرفه پستی دفاتر یکسان باشد که برای مشتری نیز بصرفه باشد .

طبق روال دفاتر پیشخوان شهرستان گناوه بعد از ثبت سفارشات با تاخیر 3 الی 5 روزه ارسال و از زمان ارسال 4 الی 10 روز زمان می برد به دست مشتریان برسد.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*