بازار بندر گناوه یكی از پر رونق‌ترین بازار‌های ایران در ایام سال است. در کنار بازار، گناوه دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوبی چون سواحل ماسه‌ای و دشت‌های سرسبز است.

شهرستان گناوه با مساحتی حدود یك‌هزار و ۸۳۷ كیلومترمربع در ساحل شمالی خلیج فارس قرار دارد. این شهرستان از شمال غربی به شهرستان دیلم، از شمال شرقی به استان فارس، از مشرق به شهرستان دشتستان، از جنوب به شهرستان بوشهر و از مغرب به خلیج فارس منتهی می شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع شده است و به علت برخورداری از سواحل ماسه‌ای بسیار زیبا از جاذبه‌های طبیعی فراوانی برخوردار است.

از گناوه قدیم نقاطی باقی مانده است كه امروزه به نام های تیرسول (شن فشرده)، تل گنبد، تل گوری، تل مناره، و بالاخره تل امام زاده خوانده می‌شود. در ویرانه‌های اطراف گناوه، گوپال ( گل پخته استوانه‌ای شكل به صورت سفال زرد یا سرخ رنگ كه آن را به عنوان گلوله با منجنیق بر سر دشمن می‌ریختند) فراوان به چشم می‌خورد.

شهرستان‌ گناوه در سال‌های اخیر یكی از پر رونق‌ترین شهرهای گردشگری جنوب كشور بوده است كه مردم ایران از هر فرصتی برای سفر به این شهر استفاده می‌كنند تا از مناظر طبیعی و بازار این شهر استفاده كنند.

جاذبه های گردشگری شهرستان گناوه كه در فصل بهار با فرشی از علفزارها و گل‌های بهاری از دامنه‌ كوه‌های زاگرس در شرق تا كرانه خلیج نیلگون فارس در غرب آراسته شده سیاحان و گردشگران را به سوی خود فرا می‌خواند.

طبیعت سحرانگیز شهرستان‌های شمالی استان بوشهر در امتداد جلگه حاصل‌خیز خوزستان همه ساله برخلاف دیگر مناطق كشور در فصل زمستان پذیرای بهار است، به طوری كه هنوز نیمه دوم آخرین ماه زمستان فرا نرسیده دشتها مملو از گل‌های رنگارنگ بهاری است، درختان شكوفه داده‌اند و نخیلات كه همچون كمربند سبزی بسیاری ازشهرها و روستاهای این منطقه را در بر گرفته‌اند، به‌ ثمر نشسته‌اند.

سواحل ماسه‌ای خلیج فارس در شهرستان گناوه كه مملو از صدف‌های دریایی است و مرغان دریایی با صداهای عجیب و غریب خود برای یافتن طعمه‌ای در آن جولان می‌دهند، جاذبه دیگری از طبیعت زیبای این منطقه است.

قایق‌های كوچك صیادی كه درامتداد ساحل سینه امواج را می‌شكافند تا تورهای ماهیگیری خود را در صیدگاه‌ها بگسترانند و یا گرگورها را از اعماق دریا بیرون بكشند، هر گردشگری را برای ساعتی در ساحل محسور خود می‌كند.

بازارهای تجاری بندر گناوه و ریگ نیز كه مملو از كالاهای خارجی با قیمت‌های ارزان و مناسب است جاذبه دیگری برای گردشگرانی است كه روزهای تعطیل خود به‌ویژه در ایام به این منطقه از سرزمین پهناور ایران سفر می‌كنند.

در چند سال اخیر به علت رشد شتابان تجارت و عرضه ارزان اجناس خارجی در سایت‌های تجاری بندر گناوه، بیشترین آمار گردشگران كشور را این بنادر به خود اختصاص داده‌اند و میزان درآمد حاصل از گردشگری در این مناطق نیز به چندین برابر نسبت به گذشته رسیده است.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*