چندین ماه است که شیوع ویروس کرونا شرایط رفت ‌و آمد مردم را کاهش داده و بر فعالیت پستچی ها افزوده است. در این بین تأخیر در ارسال مرسولات پستی جزو دغدغه‌ هایست که این‌ روزها مردم را نگران کرده و شماری از هم استانی ها درباره اینکه ناچارند به باجه های پستی مراجعه کنند گلایه مند هستند.

در این بین تأخیر در ارسال مرسولات پستی جزو دغدغه‌ هایست که این‌ روزها مردم را نگران کرده و شماری از هم استانی ها درباره اینکه ناچارند به باجه های پستی مراجعه کنند گلایه مند هستند.

به گزارش سیف کالا این شهروندان می گویند: با وجود اینکه به دلیل شرایط کرونایی از مردم درخواست می شود در خانه بمانند، اما برای گرفتن خریدهای پستی شان، ناچارند از خانه بیرون آمده و در صف های طولانی و ازدحام باجه های پستی معطل شوند.

این درحالیست که بعضا وقتی نوبت افراد می شود، به آنها می گویند که بسته پستی شان در ناحیه پستی نیست و باید به پست مرکزی مراجعه کنند.

در جریان حضور در پست مرکزی بوشهر، محل امانت های پستی که به دلیل تغییرات اخیر، فضایش کوچک تر شده، با ازدحام مردم برای گرفتن مرسوله پستی مواجه بود.

یکی از شهروندان درباره دلیل حضورش در این صف گفت: دیشب مامور پست، سند تک برگ منزل را آورده بود، اما کسی خانه نبوده و گفت بار دوم نمی توانم مراجعه کنم و خودتان برای دریافت آن به پست مرکزی مراجعه کنید.

مراجعه کننده دیگر هم با اشاره به اینکه خرید اینترنتی اش دو روز به بوشهر تحویل شده، اما هنوز توسط ماموران پست به وی تحویل نشده می گوید: مردم در صفی بدون فاصله اجتماعی، شانه‌ به‌ شانه هم ایستاده اند، آن وقت توقع داریم کرونا نگیریم!

خانمی هم که در میان ازدحام جمعیت مردان تلاش داشت خود را به متصدیان امانات پست مرکزی برساند، می گوید: یک قطعه الکترونیکی کامپیوتر سفارش دادم، ولی وقتی بعد یک هفته به من نرسیده، دیگر ماندن در خانه جایز نیست و ناچار شدم با مراجعه به پست مرکزی، پیگیر دریافت آن شوم، درحالی که اگر از بوشهر خرید می کردم یا شخصا به تهران برای سفارش آن می رفتم، زودتر به دست رسیده بود. برای رعایت پروتکل ها غیرحضوری سفارش دادم، اما بلاخره مجبور به حضور در این شلوغی شدم.

2 برابر شدن فعالیت پست با وجود ثابت ماندن نیروها

برای پیگیری گلایه های مردم، به سراغ مدیرکل پست استان بوشهر رفتیم که علی پارسیده تأکید می‌کند: این حق مردم است که بسته‌ های پست را به‌ موقع دریافت کنند و بابت تاخیرها عذرخواهی می کنیم، اما در وضعیت فعلی، شرایط ما هم در نظر گرفته شود.

پارسیده با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا، فعالیت پست بوشهر دو برابر شده ادامه می‌دهد: میزان مرسولات پستی این روزها بی‌ سابقه بوده و آن‌ قدر حجم آن افزایش یافته که حتی نیروها و پرسنل اداری پست در انبارها و باجه‌ ها برای تحویل سفارش مردم کمک می کنند. ضمن اینکه پست برخلاف سایر ادارات حتی در شرایط قرمز کرونایی دورکاری یا کاهش تعداد نیرو نداشته است.

وی با بیان اینکه هر مامور پست حداقل روزانه با 160 نفر برای رساندن نامه با بسته وی در ارتباط است که منجر به بیماری کرونای 16 نفر از پرسنل شد گفت: خوشبختانه تلفاتی نداشته ایم و ماموران پس از طی دوران نقاهت، به محل کار برگشته اند، ولی فشار زیادی روی دوش ماموران است.

به گفته مدیرکل پست، قرنطینه 24 ساعته بسته‌ های پستی و ضدعفونی این بسته‌ ها، یکی دیگر از دلایل زمانبر‌ شدن دریافت سفارش‌ های پستی است که در راستای سلامت مردم می باشد، چون تا رسیدن به ما، 5 دست گذرانده و احتمال آلودگی به ویروس وجود دارد.

پارسیده افزود: با همه کمبودها تلاش می‌کنیم مردم همچنان با خریدهای اینترنتی، بیشتر در خانه بمانند و امروز هم 70 درصد مرسولات ما بسته های تجاری است.

وی درباره اینکه راهکاری برای افزایش نیرو پیش بینی نشده، تصریح کرد: مجوز استخدام نداری، چون پست مجموعه زیان ده است، ولی پیگیریم از ظرفیت بخش خصوصی بهره ببریم.

تا یک ماه دیگر وضعیت مرسولات پستی بوشهر بهبود می یابد

این مقام مسئول با بیان اینکه سالن پست مرکزی بوشهر در حال تبدیل به انبار تجزیه و توزیع مرسولات پستی می باشد، وعده می دهد: با این اقدام، فضای مناسب تری برای دسته بندی بسته های پستی فراهم می شود و تا یک ماه آینده تاثیر بسزایی در زمینه سرعت بخشی به رساندن مرسولات به دست مردم شاهد خواهیم بود.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*