آموزش پیگیری مرسولات پستی

نمایش: 11100
(3 رای)

بازار اینترنتی بندر گناوه سیف کالا : پیگیری مرسولات پستی یکی از خدماتی است که اداره پست به مشتری های خود می دهد. با استفاده از این امکان شما می توانید مشخصات مرسوله اعم از تاریخ و ساعت قبول مرسوله توسط پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنید.

البته ویژگی اصلی بخش پیگیری مرسولات پستی، نمایش آخرین وضعیت مرسوله است. به زبان ساده تر شما با استفاده از این ویژگی می توانید بفهمید که مرسوله شما دقیقا در کدام منطقه پستی قرار گرفته است. ما در این آموزش تصمیم داریم آموزش پیگیری مرسولات پستی که به اداره پست تحویل داده شده است را برای کاربرانی که دارای مرسوله هستند منتشر کنیم.

مقدمه‌ی پیگیری مرسولات پستی اداره پست

گاهی اوقات ممکن است که یک بسته پستی از طرف یک شخص یا شرکت برای شما ارسال شود که برای تحویل آن بسته لحظه شماری می کنید. برای اینکه از زمان رسیدن مرسوله مورد نظر اطلاع بیابید یا اینکه بدانید بسته‌ی شما آیا ارسال شده است یا در کدام منطقه است، اداره پست برای سرویس پست پیشتاز خود یک سیستم رهگیری تهیه کرده است که می توانید پاسخ تمامی سوالات مربوط به مرسوله خود را در آنجا مشاهده کنید. با فراگیر شدن فروشگاه های اینترنتی و خرید و فروش از طریق اینترنت این موضوع بیش از هر زمان دیگر اهمیت پیدا کرده است.

برای آشنایی با روش اینترنتی پیگیری مرسوله پستی، ادامه این آموزش را نیز مطالعه نمایید.

 

آموزش پیگیری الکترونیک مرسولات پستی

هنگامی که یک مرسوله (نامه یا بسته) را با سرویس پست «پیشتاز» ارسال می کنید. یا اینکه یک فرد دیگر، فروشگاه یا شرکتی برای شما پست می کند. شرکت پست پس از تحویل مرسوله یک رسید می دهد. روی این رسید یک شماره بارنامه (یا شناسه یا کد رهگیری) ۱۰ تا ۲۰ رقمی نیز صادر می کند.

ما با استفاده از این شماره بارنامه یا شناسه می توانید مرسوله را رهگیری و پیگیری کنیم. در صورتی که شما تحویل گیرنده هستید، از فرد ارسال کننده بخواهید تا کد رهگیری (شناسه یا شماره بارنامه) را برای شما ارسال کند.

 

برای پیگیری ابتدا به سایت زیر مراجعه کنید:

newtracking.post.ir

 

سپس سایت زیر برای شما باز خواهد شد. در کادر مربوطه کد رهگیری ۱۵ تا ۲۵ رقمی را وارد کرده و سپس روی علامت جستجوی کنار کادر که به رنگ زرد است ضربه بزنید.

اکنون مشخصات اولیه مرسوله برای شما نمایش داده می شود. شما در این بخش می توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید:

تاریخ و ساعت تحویل مرسوله به پست
نوع سرویس
دفتر پستی مبدا
مبدا و مقصد
نام گیرنده و نام فرستنده
کدپستی گیرنده و فرستنده
وزن و هزینه پست

کمی به پایین تر اسکرول کنید. در این بخش آخرین وضعیت مرسوله قابل مشاهده است:

تاریخ و ساعت آخرین مکان مرسوله که ثبت شده است
نقطه پستی
نام مامور پست (نامه رسان)
تصویر مامور پست
رویداد یا وضعیت فعلی مرسوله
امضا و نام گیرنده مرسوله

در صورتی که مایل هستید جزئیات بیشتری از مرسوله را مشاهده کنید. کمی به پایین اسکرول کرده و گزینه زرد رنگ مشاهده جزئیات بیشتر مرسوله را انتخاب کنید.

جزئیات کامل وضعیت مرسوله به صورت زیر است و بسته یا نامه شما در هر منظقه پستی که تحویل می شود، ثبت شده است:

تحویل درب منزل و امضا تحویل گیرنده 

امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم شما را در پیگیری مرسولات پستی خود راهنمایی کرده باشیم. در صورت وجود هرگونه سوال برای ما یک نظر ارسال کنید.

نظرات کاربران
(14)
  • - علی حسین زاده
    1396-11-29

    من یک محصول از سیف کالا خریدم و کدی 5 رقمی برای پیگیری برای من ارسال شد ولی وقتی در سایت رهگیری مرسوله پستی آن را میزنم قبول نمیکند و کد باید تعداد ارقام بیشتری داشته باشد. پس با کد پیگیری که توسط سیف کالا ارسال می شود چگونه مرسوله را رهگیری کنم؟

    پاسخ مدیر:

    با سلام کد رهگیری 5 رقمی مربوطه به شماره بارنامه تیپاکس می باشد از طریق شعبه تیپاکس شهرتان پیگیری کنید

  • نسیم
    1398-07-10

    اقا ما خرید اینترنتی داریم پوشاک میگن از گناوه پست نمیشه میگن که اداره پست میفرماید قاچاقه ما پست نمیکنم واقعیت دازه!؟

    پاسخ مدیر:

    سلام دوست عزیز جهت خرید اینترنتی پوشاک به واحد تلگرام فروشگاه مراجعه و خرید کنید

  • - فرشاد سیوشی
    1399-02-05

    سلام و درود من از تاریخ 29 فروردین خرید کردم و تا الان که 5 اردیبهشت هست برام پیامک پست و کد رهگیری نیومده .

    پاسخ مدیر:

    سلام دوست عزیز با توجه به بیماری کرونا تاخیر در اداره پست و استریلیزه کردن بسته های پستی وجود دارد

  • Alo
    1399-07-12

    سلام این چه کیفیت هست واقعا افتضاح افتضاح هر سری به یه بهونه بستمو نمیارن یه سری میگن بستت بزرگه خودت بیا یه سری میگن کوچیکه خودت بیا یه سری میگن نیرو نداریم خب اگه تو این اوضاع کرونا میخواستم خودم بیام چرا اینترنتی خرید کردم مسئولی وجود نداره

    پاسخ مدیر:

    سلام با در دست داشتن کدرهگیری پستی می توانید از طریق بازرسی پست از اداره مربوطه شکایت کنید

  • امیرحسین
    1399-09-09

    سلام خسته نباشید من از دیجی کالا دو محصول سفارش دادم و کد مرسوله 8 رقمی اومد وقتی میزنم میگه اطلاعاتی یافت نشد

  • ساناز
    1399-10-01

    سلام من سه روزه کالایی سفارش دادم وقتی بهشون میگم کد رهگیری بهم بدید میگن اداره پست بهمون نداده مگه میشه اداره پست مگه همون موقع که بسته پست میشه کدرهگیری نمیدن ارسالشم از گناوس

    پاسخ مدیر:

    سلام درست می فرمایند شرایط پستی شهرستان گناوه با سایر استان های دیگر شرایطش متفاوت است

  • فاطمه جباری
    1399-11-12

    سلام روزتون بخیر. بسته پستی من به مقصد مشهد روز ۴ بهمن قرار بوده پست بشه که متاسفانه منطقه پستی بندر گناوه در سیستم شهر مقصد را مشند استان گیلان درج کرده و علیرغم پیگیری که انجام شده قرار بوده آدرس تصحیح بشه با این وجود هنوز بسته من ارسال نشده و دفتر پستی باقی مونده. لطفا منو راهنمایی بکنین تا بتونم هرچه زودتر بسته ام را دریافت کنم. ممنونم

    پاسخ مدیر:

    سلام از هر فروشگاهی که خرید کرده  باشید اگر در سیستم پست اشتباهی ثبت شده باشد ولی روی جعبه آدرس صحیح باشد بسته به ادرس روی جعبه ارسال می شود و به ادرس ثبت توی سیسیتم ارسال نمی شود این نوع ثبت شدن در تمامی ادارت پست توسط مامور پست اتفاق می افتد و جای نگرانی ندارد

  • سیدابوتراب معلمی
    1399-11-27

    سلام چند روزه از سیف کالا خرید کردم کد رهگیری یا شماره بارنامه ای به من ارسال کردند زنگ هم میزنم به موقع و سریع پاسخ دادند و رضایت دارم ولی اداره پست قدری با تاخیر آوردند

    ممنون سیف کالا

  • فاطمه صفوی
    1400-05-11

    بستم پست شده گناوس چک کردم نوشته اومدین ولی در محل نبودم در حالی که با من کسی تماس نگرفته

  • فاطمه صفوی
    1400-05-11

    پست من گناوس بعد دیروز اومدن زنگ بم نزدن نوشته در مکان مورد نظر نبودم من خب عزیزه من باید زنگ بزنییییی چرا زنگ نمیزنید اخه

  • محمد
    1400-05-11

    سلام من این یه هفته میشه ازیه فروشگاه خرید کردم میگن ارسال کردیم ولی پست کد رهگیری رو بهمون نداده .خب ما الان باید از کجا پیگیر بستمون باشم لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ مدیر:

    سلام اگر از پست های استان بوشهر قراره ارسال کنند قوانین جدیدی اداره پست برای تمامی مرسولات مطرح کرده که باعث تاخیر دو الی سه هفته ای مرسولات شده اگر به فروشنده اعتماد دارید منتظر بسته باشید و نگران نباشید 

  • محمد
    1400-05-11

    سلام من این دو هفته هست یکی از فروشگاه ها خرید کردیم می گویند تحویا اداره پست دادیم ولی پست کد رهگیری رو بهمون نداده .خب ما الان باید چطور پیگیر بستمون باشیم لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ مدیر:

    سلام

    دیدگاه قبل را بخوانید

    مجددا عرض میکنیم اگر از پست های استان بوشهر قراره ارسال کنند قوانین جدیدی اداره پست برای تمامی مرسولات مطرح کرده که باعث تاخیر دو الی سه هفته ای مرسولات شده اگر به فروشنده اعتماد دارید منتظر بسته باشید و نگران نباشید 

  • محمد
    1400-05-13

    اغا این چ وضعشه یک هفته هست از یه فروشگاه خرید کردیم تحویل داست دادن و هنوز کد رهیگیری به من ندادن میگن پست هنوز کد رهگیری رو به ما نداده اگه لازم نداشتم خرید نمیگردیم .لطفا یکی پیگیری کنه .الان دستمون خالیه نه کد رهگیری داریم نه چیزی الان باید چکار کنیم

    پاسخ مدیر:

    سلام اگر از پست های استان بوشهر قراره ارسال کنند قوانین جدیدی اداره پست برای تمامی مرسولات مطرح کرده که باعث تاخیر دو الی سه هفته ای مرسولات شده اگر به فروشنده اعتماد دارید منتظر بسته باشید و نگران نباشید 

  • فاطمه
    1400-07-26

    این چه وضعشه یه هفته ست بسته من توی پست گذاشته نمیاین تحویل بدید نمیتونید کار کنید تحویل نگیرید مسخرش در اوردین لازم داریم وگرنه خرید نمیگردیم

دیدگاه خود را بنویسید
*
*