دکتر عبدالعظیم ویسی‌زاده : ناقلین ويروس قطعاً در سطح شهر گناوه وجود دارند. با در خانه ماندن، عدم حضور در اجتماعات، عدم تماس با افراد، اشيا و جلوگیری از ورود مسافرین اگر زنجيره انتقال قطع شود، حتماً موفق خواهيم شد.

فروشگاه اینترنتی بندر گناوه سیف کالا؛ الیاس احمدحسینی- در تازه‌ترین تحولات در سومین روز از تعطیلات نوروز ۹۹ در بندرگناوه، همچنان گَیت‌های ورودی سفت و سخت‌تر به کارشان ادامه می‌دهند. با وجودی که از شب گذشته بارندگی همراه با باد شدید باعث سختی کار شد اما نیروهای مستقر زیر باد و باران هم به کارشان ادامه دادند.
گَیت شستشو و ضدعفونی خودروها نیز توسط شهرداری به آنان اضافه شده است. در مقابل «یاران کرونا» هم بیکار ننشسته و چند راه فرعی را نیمه‌شب باز کرده اما با کمک «مدافعین سلامت» دوباره بسته شدند.

شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر انتقال ۵۰ نفر بیمار

شب گذشته نیز شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر انتقال ۵۰ نفر بیمار از کارکنان شرکت نفت واقع در «بینک» به بیمارستان امیرالمومنین گناوه منتشر شد. اما بعداً معلوم شد تنها یکی از کارگران مشکوک به بیماری بستری شده و تعدادی از همکاران دسته جمعی برای چکاب و احتیاط به بیمارستان مراجعه کرده بودند؛ و به دلیل اینکه هیچ نشانه‌ای از بیماری کرونا نداشته‌‌اند همگی به محل کارشان بازگشته‌اند.
ساحل دریا همچنان بسته، چراغ‌ها خاموش و تعداد اندکی از شهروندانی که حضور پیدا کرده بودند نیز به دلیل هشدارهای بهداشتی، فضای غم‌انگیز و دلگیر، خیلی زود آنجا را ترک کردند.
تعداد خودروهای مسافرین نوروزی در سطح شهر بسیار اندک و گفته می‌شود کسانی که پنهانی وارد شهر شده‌اند از ترس برخورد مردمِ خشمگین در فضای عمومی حاضر نمی‌شوند.
در ادامه خبرهای بسیاری از کشمکش میان خانواده‌هایی که منازلشان را به مسافرین اجاره داده‌اند با همسایگان می‌ رسد. از طرفی مشاجرات زنان با مردانشان به سطح کوچه و خیابان نیز کشیده شده است؛ تا جایی که چندین منزل اجاره‌ای متخلف واقع در بازار و محلات شهر لو رفته و با حضور مامورین ویژه، پلمپ و پس از تب‌سنجی، مسافرین به خارج از شهر هدایت شده‌اند.
همچنین خبرهایی از دستگیری چند نفر از «یاران کرونا» که بار به شوتی‌های خرم‌آبادی می‌داده‌اند توسط نیروهای مردمی و انتظامی در گَیتِ ورودی شول می‌رسد.
با این همه دکتر عبدالعظیم ویسی‌زاده متخصص بیماری‌های عفونی و پزشک معالج بیماران کرونا در گناوه در پاسخ به این پرسش که در چه شرایطی بسر می‌بریم، می‌گوید: ناقلین ويروس قطعاً در سطح شهر گناوه وجود دارند. با در خانه ماندن، عدم حضور در اجتماعات، عدم تماس با افراد، اشيا و جلوگیری از ورود مسافرین اگر زنجيره انتقال قطع شود، حتماً موفق خواهيم شد.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*