آموزش پیگیری مرسولات پستی

نمایش: 346
(3 رای)

بازار اینترنتی بندر گناوه سیف کالا : پیگیری مرسولات پستی یکی از خدماتی است که اداره پست به مشتری های خود می دهد. با استفاده از این امکان شما می توانید مشخصات مرسوله اعم از تاریخ و ساعت قبول مرسوله توسط پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنید.

البته ویژگی اصلی بخش پیگیری مرسولات پستی، نمایش آخرین وضعیت مرسوله است. به زبان ساده تر شما با استفاده از این ویژگی می توانید بفهمید که مرسوله شما دقیقا در کدام منطقه پستی قرار گرفته است. ما در این آموزش تصمیم داریم آموزش پیگیری مرسولات پستی که به اداره پست تحویل داده شده است را برای کاربرانی که دارای مرسوله هستند منتشر کنیم.

مقدمه‌ی پیگیری مرسولات پستی اداره پست

گاهی اوقات ممکن است که یک بسته پستی از طرف یک شخص یا شرکت برای شما ارسال شود که برای تحویل آن بسته لحظه شماری می کنید. برای اینکه از زمان رسیدن مرسوله مورد نظر اطلاع بیابید یا اینکه بدانید بسته‌ی شما آیا ارسال شده است یا در کدام منطقه است، اداره پست برای سرویس پست پیشتاز خود یک سیستم رهگیری تهیه کرده است که می توانید پاسخ تمامی سوالات مربوط به مرسوله خود را در آنجا مشاهده کنید. با فراگیر شدن فروشگاه های اینترنتی و خرید و فروش از طریق اینترنت این موضوع بیش از هر زمان دیگر اهمیت پیدا کرده است.

برای آشنایی با روش اینترنتی پیگیری مرسوله پستی، ادامه این آموزش را نیز مطالعه نمایید.

 

آموزش پیگیری الکترونیک مرسولات پستی

هنگامی که یک مرسوله (نامه یا بسته) را با سرویس پست «پیشتاز» ارسال می کنید. یا اینکه یک فرد دیگر، فروشگاه یا شرکتی برای شما پست می کند. شرکت پست پس از تحویل مرسوله یک رسید می دهد. روی این رسید یک شماره بارنامه (یا شناسه یا کد رهگیری) ۱۰ تا ۲۰ رقمی نیز صادر می کند.

ما با استفاده از این شماره بارنامه یا شناسه می توانید مرسوله را رهگیری و پیگیری کنیم. در صورتی که شما تحویل گیرنده هستید، از فرد ارسال کننده بخواهید تا کد رهگیری (شناسه یا شماره بارنامه) را برای شما ارسال کند.

 

برای پیگیری ابتدا به سایت زیر مراجعه کنید:

newtracking.post.ir

 

سپس سایت زیر برای شما باز خواهد شد. در کادر مربوطه کد رهگیری ۱۵ تا ۲۵ رقمی را وارد کرده و سپس روی علامت جستجوی کنار کادر که به رنگ زرد است ضربه بزنید.

اکنون مشخصات اولیه مرسوله برای شما نمایش داده می شود. شما در این بخش می توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید:

تاریخ و ساعت تحویل مرسوله به پست
نوع سرویس
دفتر پستی مبدا
مبدا و مقصد
نام گیرنده و نام فرستنده
کدپستی گیرنده و فرستنده
وزن و هزینه پست

کمی به پایین تر اسکرول کنید. در این بخش آخرین وضعیت مرسوله قابل مشاهده است:

تاریخ و ساعت آخرین مکان مرسوله که ثبت شده است
نقطه پستی
نام مامور پست (نامه رسان)
تصویر مامور پست
رویداد یا وضعیت فعلی مرسوله
امضا و نام گیرنده مرسوله

در صورتی که مایل هستید جزئیات بیشتری از مرسوله را مشاهده کنید. کمی به پایین اسکرول کرده و گزینه زرد رنگ مشاهده جزئیات بیشتر مرسوله را انتخاب کنید.

جزئیات کامل وضعیت مرسوله به صورت زیر است و بسته یا نامه شما در هر منظقه پستی که تحویل می شود، ثبت شده است:

تحویل درب منزل و امضا تحویل گیرنده 

امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم شما را در پیگیری مرسولات پستی خود راهنمایی کرده باشیم. در صورت وجود هرگونه سوال برای ما یک نظر ارسال کنید.

نظرات کاربران
(1)
  • - علی حسین زاده
    1396-11-29

    من یک محصول از سیف کالا خریدم و کدی 5 رقمی برای پیگیری برای من ارسال شد ولی وقتی در سایت رهگیری مرسوله پستی آن را میزنم قبول نمیکند و کد باید تعداد ارقام بیشتری داشته باشد. پس با کد پیگیری که توسط سیف کالا ارسال می شود چگونه مرسوله را رهگیری کنم؟

    پاسخ مدیر:

    با سلام کد رهگیری 5 رقمی مربوطه به شماره بارنامه تیپاکس می باشد از طریق شعبه تیپاکس شهرتان پیگیری کنید

دیدگاه خود را بنویسید
*
*