فواید مصرف خرما در ماه مبارک رمضان

نمایش: 878
(0 رای)

درخت خرما یا نخل از گیاهان بسیار قدیمی و مقدس است که نامش در قرآن مجید 42 بار تکرار شده است و مسلمانان آن  را از میوه‌های بهشتی می دانند. 
 

این میوه سرشار از انواع ویتامین از جمله E-C-B-A است که تقریباً در هر 100 گرم خرما 14‌ میلی‌گرم ویتامین C موجود است. همچنین دارای فلزات معدنی مثل فسفر، کلسیم، آهن، ید و منیزیم است که هر کدام از این مواد در سلامتی انسان نقش بسزایی دارد. 


 ضد سرطان
خرما به خاطر داشتن منیزم ضد سرطان است استفاده از این میوه در ماه مبارک رمضان به دلیل ارزش غذایی آن توصیه شده است چرا که این میوه، قند کاهش یافته در دوران روزه داری را جبران می‌کند و به علت دارا بودن فیبر و خاصیت ملین بودن آن، سیستم گوارشی را که به دلیل روزه داری بی تحرک شده است را به تحرک وا می دارد. 


 انرژی لازم جهت فعالیت روزانه
مصرف خرما در کنار کربوهیدرات و محصولات آردی موجب می شود، در طول روزه داری، کربوهیدرات به آرامی در بدن آزاد شده و انرژی لازم برای فعالیت روزانه بدن تامین و بدن یکباره دچار افت قند نشود. 
 
در ماه مبارک رمضان، رژیم پرفیبر بسیار مناسب‌تر و سالم‌تر از رژیم غذایی کم‌فیبر است که با توجه به این مهم ، کارشناسان پس از انجام تحقیقات و بررسی های لازم اقدام به طراحی محصول شیرینی خرمایی کرده‌اند که با دارا بودن پتانسیل‌های لازم نیاز تغذیه‌ای مصرف کنندگان را در زمان روزه داری را فراهم می‌کند. 

بهترین رژیم غذایی در ماه مبارک رمضان 
بر همین اساس، بهترین رژیم غذایی در ماه مبارک رمضان، رژیمی است که حاوی مایعات و قندهای ساده و قابل جذب سریع باشد چرا که در زمان افطار قند خون در پایین‌ترین حد خود قرار دارد که می‌تواند یکی از علل سردردهای نزدیک افطار باشد و‌ با داشتن رژیم غذایی حاوی خرما می‌توان از ضعف پیش از افطار جلوگیری کرد. 
 
همچنین به منظور حفظ ارزش تغذیه‌ای شیرینی‌های خرمایی، مواد طبیعی در این محصول به کار رفته و در آن از هیچ گونه مواد نگهدارنده‌ای استفاده نشده، تا با در نظر گرفتن نیاز روزانه هر فرد به غذای سالم و حفظ مواد طبیعی موجود در آن، این محصول بتواند سهم بزرگی در جلب رضایت و سلامت مصرف کنندگان ایفا کند. 
 
لازم به ذکر است، کارشناسان تغذیه توصیه می کنند، وعده افطاری با خرما،‌ آب‌ گرم، ‌چای‌ کمرنگ و شیر‌ شروع شود که با مصرف این مواد، نیاز شدید بدن به مواد قندی به سرعت برطرف شده و بدن آمادگی بهتری برای استفاده از مواد غذایی دیگر را پیدا می‌کند.

جهت سفارش تماس حاص کنید :

خرمای : درجه 1

وزن خرمای درون جعبه : 1کیلو گرم به بالا

خرما بصورت فله : 1کیلو گرم به بالا

رنگ خرما: قهوها ای سوخته

اندازه هر دانه: 2/5 سانتیمتر

شماره تماس : 0917 666 4997

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*