ابلاغ مجوز جدید سفر شناورهای سنتی گناوه

نمایش: 257
(0 رای)

رئیس هیات مدیره تعاونی لنج‌داران بوشهر:

ابلاغ مجوز جدید سفر شناورهای سنتی بوشهر تسریع شود

رئیس هیات مدیره تعاونی لنج‌داران و حمل‌ونقل دریایی استان بوشهر گفت: با توجه به اعلام اخیر استاندار بوشهر مبنی بر صدور مجوز جدید برای سفر شناورهای سنتی در بنادر این استان به کشورهای همسایه خلیج فارس و لغو محدودیت های اخیر، ابلاغ این مجوز باید تسریع شود.

سیدعلی موسوی گمارانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه افزود: مجوز سفرهای دریایی نباید به یک یا سه سفر در طول سال محدود شود بلکه انتظار است که تصمیم گیران در مرکز کشور اجازه بیشتری به شناورها دهند و محدودیت در سفرها برداشته شود که پیامد آن کمک به اشتغال و درآمدزایی و رونق  اقتصادی برای مرزنشینان است.

وی اظهارداشت: باگذشت حدود چهارماه از سال جاری تاکنون شناورهای دریایی به علت نداشتن مجوز نتوانستند به کشورهای همسایه خلیج فارس سفر کنند که این امر مشکلات عدیده ای برای مرزنشینان و بازاریان این منطقه ایجاد کرده است.

گمارانی گفت:  ممنوعیت تردد سفرهای دریایی در سال جاری برای مردم این منطقه که عمده شغل ساکنان آن زنجیروار به دریا وابسته است، معیشت، کسب و کار را تحت شعاع قرار داده و باعث گرانی کالاهای اساسی شده است.

وی بیان کرد:  شناورهایی که در سال جاری سفر دریایی به کشورهای همسایه خلیج فارس داشته‌اند مربوط به سهمیه مجوزهای  پارسال بوده است.

مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه  از مسئولان  گمرک. اداره بندر و دریانوردی و پایگاه دریابانی خواست برای تنظیم و جلوگیری از افزایش کالا در بازار و ماندن  کالای بازاریان در کشور امارات  به آن دسته از لنج هایی که تاکنون به هر دلیلی قادر به سفر دریایی نبوده اند ، مجوز سفر برای آنها  در یک برهه زمانی کوتاه  هر چه  سریعتر اخذ کنند تا مشکلات حمل  و کمبود لنج برای حمل کالای بازاریان برطرف شود.

وی  اضافه کرد: مردم  این منطقه بندری  که هیچگونه زیرساختی برای اشتغال ندارند تنها دلخوشی آنها به دریا و شغل‌های مرتبط با آن است و از  این طریق زندگی خود را سپری می کنند تا بتوانند نانی برای خانواده‌های خود به دست آورند.

رئیس هیات مدیره تعاونی لنج‌داران و حمل‌ونقل دریایی استان بوشهر  افزود:  پیگیری‌های مکرری برای برداشتن محدودیت و افزایش تردد شناورها صورت گرفته است که  امیدواریم مسئولان کشوری هرچه زودتر در این زمینه اهتمام جدی ورزند تا برای همیشه سفرها دائمی شود.

شهرستان گناوه از بنادر فعال و تجاری استان بوشهر است و شغل عمده مردم آن به دریا و مراودت با کشورهای همسایه خلیج فارس ارتباط دارد.

- استاندار بوشهر روز گذشته گفت: با پیگیری‌های انجام شده مجوز سفر جدید لنج‌های تجاری این استان به کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس صادر شده و این مجوز بزودی ابلاغ می‌شود.

 عبدالکریم گراوند افزود: تا اصلاح ضوابط و مقررات در حوزه ته‌لنجی تلاش می‌شود معیشت فعالان بخش لنج‌های سفاری و تجاری دچار مشکل نشود.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد اقتصاد استان بوشهر وابسته به بخش خدمات است در عرصه شیوع کرونا بیشترین آسیب به این بخش وارد شد که کمک به این حوزه باید مورد توجه ویژه قرار دارد.

استاندار بوشهر ادامه داد: برای تقویت بخش بازرگانی، تجارت و فعالان اقتصادی از هیچ کوششی نباید فروگذاری شود و حمایت از این حوزه امری مهم و ضروری است.

وی با تاکید بر رفع موانع سرمایه‌گذاری بیان کرد: با فعال شدن بندر آزاد صنعتی بوشهر باید زمینه سرمایه‌گذاری در آن با رفع موانع فراهم شود.

گراوند گفت: برنامه‌ها و طرح‌های مهم کارشناسی در این حوزه انجام شده که نتیجه همدلی و هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی است.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*