سیف کالا - از زمان شیوع کرونا و در پی محدودیت های ناشی از تردد و مواجهه افراد، استفاده از خدمات پست توسط مردم، فعالان بازار و خصوصا مشاغل خرد و کوچک افزایش یافته، طوری که آمارها از دو برابر شدن فعالیت پست طی ماههای اخیر حکایت دارد. اما در اتفاقی عجیب که انتظار می رود فعالیت های پست افزایش یابد، به تازگی ارسال مرسولات پستی در استان بوشهر سهمیه بندی شده است!

با افزایش استقبال مردمی به شرکت پست، اما سهمیه بندی ارسال بسته های پستی در استان بوشهر باعث شگفتی مشتریان شده است.

به گزارش سیف کالا به نقل از  خلیج فارس؛ از زمان شیوع کرونا و در پی محدودیت های ناشی از تردد و مواجهه افراد، استفاده از خدمات پست توسط مردم، فعالان بازار و خصوصا مشاغل خرد و کوچک افزایش یافته، طوری که آمارها از دو برابر شدن فعالیت پست طی ماههای اخیر حکایت دارد.

اما در اتفاقی عجیب که انتظار می رود فعالیت های پست افزایش یابد، به تازگی ارسال مرسولات پستی در استان بوشهر سهمیه بندی شده است!

طبق خبرهای دریافتی، از روز شنبه محدودیت بسته‌ها برای شهرستان های دشتستان ۱۰۰ بسته، بوشهر ۱۵۰ بسته و گناوه ۸۰ بسته تعیین شده است‌. برای شهرهای جنوب استان (به جز عسلویه که امکان استفاده از فرودگاه می باشد) همین شرایط حاکم شده است.

متاسفانه فروشگاه سیف کالا با این وضعیت مرسولات پستی مواجه شده که مجبور به انتقال مرسوله ها از دفاتر پستی به دفتر و انبار فروشگاه شدیم که در این جابجایی و هیاهو مقدار زیادی از کالا ها بدلیل انباشتگی بسیار شدید در دفاتر پستی باعث شکستگی و خسارات زیادی شده ایم امیدواریم این وضعیت بزودی حل شود و قادر به ارسال مرسولات هموطنانمان به سراسر کشور باشیم .

در شرایطی که در ایام کرونا، خریدهای اینترنتی توصیه می شود و انتظار می رود پست تسهیلاتی برای رونق مبادلات غیرحضوری در پیش بگیرد، اجرای محدودیت و سهمیه بندی، به نوعی سکه زدن این شرکت است.

ماشین های پستی توقیف شده و برای انتقال مرسولات کمبود داریم

برای پیگیری این موضوع، به سراغ مدیرکل پست استان بوشهر رفتیم که وی با تایید سهمیه بندی ارسال مرسولات پستی در استان از شنبه هفته جاری گفت: طی آذرماه دو بار کامیون های حمل بسته های پستی بوشهر توسط نیروی انتظامی توقیف شده و به دلیل کمبود وسیله انتقال مرسولات، ناچار به سهمیه بندی شده ایم.

علی پارسیده در گفتگو با «خلیج فارس» می گوید: با توجه به دو برابر شدن حجم بسته های پستی بوشهر از زمان شیوع کرونا، زیرساخت ها برای خدمات دهی مطلوب فراهم نبود، از این رو با کامیون های بخش خصوصی جهت انتقال مرسولات قرارداد بسته و پس از نصب GPS روی آن و آموزش رانندگان، از خدمات شان بهره بردیم، همین موضوع باعث تسریع در خدمات و رتبه چهارم استان از نظر درآمد پستی طی ماههای گذشته شده است.

پارسیده ادامه داد: به دلیل برخی ممیزی های نیروی انتظامی و گزارش هایی که به آنها ارسال می شود، 4 آذرماه خودروی بخش خصوصی پست در مسیر دریافت مرسولات پستی از استان فارس توقیف شد که از 450 مرسوله موجود در آن، 10 درصد به ظن قاچاق توقیف شده و همچنان این خودرو همچنان توقیف است، همچنین 12 آذرماه نیز کامیون دیگر در مسیر جنوب استان توسط مرجع انتظامی توقیف شده و عملا با کمبود جدی ناوگان مواجه شده ایم.

وی با بیان اینکه رانندگان بخش خصوصی که متوجه این اتفاقات شده اند، حاضر به همکاری با پست نیستند و برای جذب افراد جدید دچار مشکل شده ایم، ادامه می دهد: چون نمی توانیم مرسولات مردم را دریافت کرده و بعد دنبال وسیله انتقال آن به دیگر شهرها باشیم، برحسب تعداد واحدهای پستی، برای هر شهرستان سهمیه ای جهت دریافت مرسولات تعیین کردیم تا با دوشیفته کردن خودروهای موجود، بتوانیم زمان بندی رساندن بسته پستی به مشتری را رعایت کنیم، هرچند با وضعیت پیش آمده، عملکرد پست تحت الشعاع قرار گرفته و دچار تاخیر در خدمات دهی شده ایم.

مدیرکل پست استان بوشهر با بیان اینکه خواستار همکاری استانداری و نیروی انتظامی برای رفع این مشکل هستیم، تصریح کرد: برای سالم سازی شبکه پستی استان از کالای قاچاق، محموله های بزرگ و عمده را دریافت نمی کنیم تا نظر نیروی انتظامی در این خصوص تامین شود و بیشتر روی سوغات و محصولاتی که بصورت تک فروشی از طریق اینترنت سفارش داده شده تمرکز کرده ایم، اما امکان بروز اشتباه توسط برخی دفاتر پیشخوان وجود دارد و ما نیز نمی توانیم مرسولات مردم را باز کرده و بررسی کنیم، از این رو توقع داریم به صورت موردی با اشکالات برخورد شود، نه با کل شبکه پستی.

به گفته وی، چون آزادسازی کامیون های همکار پست روندی طولانی دارد، عملا باید هزینه خواب این خودروها را دهیم و به دلیل تاخیر در ارسال مرسولات، مردم هم دچار مشکل می شوند، مضافا اینکه چون پست درآمد- هزینه ای اداره می شود، با کاهش جدی درآمد مواجه خواهیم شد و پیش بینی می کنم از نظر شاخص درآمدی جزو استان های 25 تا 30 کشور شویم، درحالی که قبل از اتفاقات اخیر جزو رتبه 4 بوده ایم، از این رو خواستار همکاری استانداری و نیروی انتظامی هستیم تا مشکل رفع شود.

نظرات کاربران
(3)
  • کامران فتحی
    1399-09-26

    سلام قیمتشان چنده

  • مهردادرحیمی
    1399-09-30

    سلام من تعمیرکارم یه برد اسپرسوساز نیازدارم مدل ۱۵۰هست اگه هست اطلاع بدید ممنون

    پاسخ مدیر:

    سلام موجود نیست

  • هادی پیغمبری
    1400-07-25

    یا عرض سلام وخسته نباشید
    من ی اسپرسو 2015 سفارش دادم خواستم بپرسم اگه تحویل اداره پست گردیده شماره ثبت ویا کد رهگیری سفارش رو برام بفرستید تا بتونم ی پیگیری کنم.

دیدگاه خود را بنویسید
*
*