بازی اعداد در 4K OLED چیست؟

نمایش: 798
(0 رای)

مگر می‌شود دو فناوری پیشرفته در یک تلویزیون به کار رود؟ قطعاً در OLED 4K می‌شود؛ این همان فناوری است که نهایت تصویر را خلق می‌کند و همان چیزی است که امروز باید برای اتاق نشیمن خود بخرید.

عصر عصر نبرد است؛ نبرد بر سر برتری! هر که قدرتمندتر است برنده میدان می‌شود. امروزه، در زمینه فناوری، جنگ بر سر برتری تلویزیون‌ها و فناوری‌های نوظهورشان حرف اول را می‌زند…

در یک طرف ماجرا  ۴K است که قدرتش را با اعداد و ارقام به رخ می‌کشد. در طرف دیگر OLED که با نیروی روشنایی و تاریکی قد علم می‌کند. اما این نبرد بی‌فایده است. لازم نیست بین ۴K یا OLED یکی را انتخاب کنید. یک تلویزیون ۴K OLED بخرید.

البته، خیلی راحت می‌شود جذب ۴K شد؛ آنقدر شگفت‌انگیز است که نگاه شما را به خود خیره نگه می‍‌دارد. فناوری ۴K مختصر ۴ هزار است که نشان از تعداد پیکسل‌های موجود دارد. از نظر افقی، یک تصویر ۴K از ۴ برابر پیکسل‌های بیشتری نسبت به HD معمولی برخوردار است. به همین علت است که به آن UHD یا Ultra High Definition می‌گویند.

به زبان ساده، ما اعداد بزرگ‌تر را دوست داریم. ما پیکسل‌های بیشتر می‌خواهیم. هر چه اعداد بزرگ‌تر باشند، تصویر طبیعی‌تر است و وضوح ۲۱۶۰×۳۸۴۰ می‌تواند ۸۲۹۴۴۰۰ پیکسل (۸ میلیون ۲۹۴ هزار و ۴۰۰ پیکسل) ایجاد کند. اما فقط موضوع اعداد و ارقام مطرح نیست. مزایای کاربردی دیگری نیز وجود دارد.

این پیکسل‌ها برای ایجاد یک تصویر شگفت‌انگیز افزوده می‌شوند و تلویزیون‌های ۴K همه این پیکسل‌ها را به فریم‌هایی با اندازه طبیعی تبدیل می‌کنند که در نهایت تصویر متراکم‌تری خلق می‌کند.

 هر چه تراکم پیکسل بیشتر باشد، تصاویر دقیق‌تری ایجاد می‌شوند که تصویر را واضح‌تر و شفاف‌تر نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، شما می‌توانید دانه‌های شن در ساحل را ببینید نه بافتی محو از رنگ بژ. یا حتی می‌توانید چروک‌های روی صورت کوین اِسپِیسی را در زمان عصبانی شدن بشمارید. پس چرا یک تلویزیون ۴K نخواهید؟

فناوری ۴K گام منطقی بعدی در فناوری نمایشگر است. اعداد بزرگتر و تصاویر بهتر گرایشی طبیعی است و چیز جدیدی هم نیست. وقتی که ما از VHS به DVD گرایش پیدا کردیم و از DVD به بلو-ری پیشرفت داشتیم هم به همین فکر می‌کردیم. این یعنی تحول. این یعنی اصل طبیعت.

در مورد طبیعت حرف زدیم: حیات وحش یک نمونه بارز برای به رخ کشیدن تمام چیزهایی است که ۴K در چنته دارد.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*