وضعیت کرونا در استان بوشهر وارد مرحله بحران شده، طوری که در بیمارستان‌ ها تخت خالی نیست و بسیاری از بیماران کرونایی در منزل مداوا می شوند، نشانه اش نیز کمیاب شدن کپسول اکسیژن و دستگاههای اکسیژن ساز در بازار است.

پایگاه خبری خلیج فارس: وضعیت کرونا در استان بوشهر وارد مرحله بحران شده، طوری که در بیمارستان‌ ها تخت خالی نیست و بسیاری از بیماران کرونایی در منزل مداوا می شوند، نشانه اش نیز کمیاب شدن کپسول اکسیژن و دستگاههای اکسیژن ساز در بازار است.

به گزارش خلیج فارس؛ داروهای اصلی برای بهبود بیماران کرونایی نیز در داروخانه ها نیست یا کمیاب است، آمار بستری ها و فوتی های استان طی این روزها هم رکورد زده است.

از طرفی واکسیناسیون به کندی در حال انجام است و طبق آمارهای رسمی تاکنون کمتر از 3 درضد بوشهری ها هر دو دوز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند که تا رسیدن به ایمنی جمعی فاصله زیادی داریم.

همچنین با وجود مدیریت ضعیف و فشل بحران کرونا توسط دولتی ها، بسیاری از مردم نیز چندان بحران را جدی نمی گیرند و شاهد عادی انگاری کاذب در جامعه هستیم، طوری که با وجود قرمز شدن یکپارچه استان بوشهر، باشگاههای ورزشی فعال و بساط تالارها یا مراسم های عزا و عروسی، جلسات دولتی و شلوغی ادارات یا ازدحام در مراکز خرید و دید و بازدیدهای خانوادگی به راه است.

وضعیتی که باعث شده کرونا در بوشهر به وضعیت انفجاری برسد و تخت خالی در بیمارستان ها نباشد، طوری که کار به تجهیز برخی مکان های غیر بیمارستانی برای بستری بیماران بکشد، مشابه برازجان که در حسینه اعظم این شهر یا یکی از تالارها تخت های بیمارستانی برپا شده و برای کنگان نیز راهکاری مشابه آن در نظر است.

با این حساب، عدم تصمیم گیری متولیان باعث گردیده تا بر سیستم درمان فشار که آخرین حلقه این زنجیره معیوب است، سنگین ترین فشارها وارد شده و دیر نیست که از هم بپاشد.

مشخص نیست تا کی باید نظاره‌ گر داغ خانواده ها و ضجه‌ فرزند و مادر و پدر و خواهر و برادر و همسرانی باشیم‌ که می‌ شد امروز در کنار عزیزان‌ شان باشند!

سکوت مسئولین به قدری عمیق است که گویی شنیدن خبر درگذشت روزانه بیش از 300 نفر از هوطنان یا به طور میانگین روزی 9 فوتی در استان بوشهر، جزئی از اخبار روزانه‌ای است که دیگر حساسیتی در آنها ایجاد نمی‌کند.

بدون شک فاجعه در راه است و یکی از اقداماتی که از سوی کارشناسان پیشنهاد می شود، تعطیلی شهرهای استان می باشد.

تعطیلی به شکلی که از تردد و سفرهای غیرضروری خودروها به شکلی جدی و همه جانبه جلوگیری شده و جرایم بازدارنده برایش درنظر گرفت.

قطعا اگر امروز شهرهای استان را تعطیل نکنید، فردا خیلی دیر است.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*