زنگ خطر ویروس کرونا برای بازار گناوه

نمایش: 533
(0 رای)

با توجه به شروع ویروس کرونا در کشور  اتحادیه های صنفی گناوه بخاطر هجوم استان های درگیر این ویروس به گناوه، بازار گناوه را تا پایان روز یکشنبه تعطیل اعلام کرد .

فروشگاه اینترنتی سیف کالا - الیاس احمد حسینی :  با تایید ورود ویروس «کرونا» به استان فارس و هرمزگان زنگ‌های خطر برای استان بوشهر به صدا درآمده است. استان بوشهر به لحاظ موقعیت تجاری- صنعتی و ورود و خروج روزانه هزاران کارگر، مسافر و گردشگر از سراسر کشور در معرض خطر و آسیب‌های جدی است.

با این همه تا الان طبق گزارشات، اقدامات احتیاطی موثر و قابل توجهی صورت نگرفته است. از طرفی وسایل پیشگیری از جمله ماسک، دستکش یکبارمصرف و پدهای الکلی در بسیاری موارد کم و نایاب شده است. همچنین مردم، بخصوص جوانان و بازاریان این بیماری را جدی نگرفته‌اند. اغذیه‌ فروشی‌های سیار، دکه‌های قهوه، چای و قلیان بدون توجه به خطرات احتمالی در سطحی وسیع در حال فعالیت هستند.

با نگاهی به وضعیت موارد بهداشتی در بازار گناوه از جمله سرویس‌های بهداشتی، اغذیه‌فروش‌ها،خانه‌های اجاره‌ای، مسافرین و بخصوص رانندگان «خط شوتی» نشان می‌دهد با توجه به شرایط کاری از حداقل‌های بهداشتی، تغذیه و رفاه مناسبی برخوردار نیستند. در حالی که هر روز شاهد رفت و آمد این مسافرین، رانندگان و خودروها از استان‌ها و شهرهای آلوده از جمله شیراز، اصفهان، اراک، قم، تهران و شمال کشور هستیم. این نکته را باید اضافه کرد که این رانندگان علاوه بر مغازه‌ها برای بارگیری به انبار و منازل بازاریان و لنجداران گناوه‌ای، دیلمی، دلواری و... وارد و خارج می‌شوند.

با نزدیکتر شدن خطر «کرونا» به شهرهای استان، انتظار عمومی مردم در محافل و شبکه‌های اجتماعی کنترل و در نهایت تعطیلی « بازار تجاری» به عنوان قطب اصلی برای جلوگیری از شیوع این بیماری است.
حالا در آخرین تحول اگر چه دیرهنگام تعدادی از بازاریان گناوه برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌ها اقدام به تعطیلی مغازه‌ها کرده‌اند که به نظر می‌رسد اکثریت با آنان همراه نشوند!
در گفتگویی که با چندین فعال اجتماعی در بازار گناوه داشتیم، بسیاری بر این باورند که حتماً باید مقامات مسئول از جمله فرماندار به عنوان رئیس شورای تامین برای حفظ جان عموم مردم، دستور تعطیلی «بازار تجاری» را تا رفع این خطر بدهند، زیرا عده‌ای تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند از فروش و سود خود بگذرند!
با این همه چنین بنظر می‌رسد با توجه به تعطیلی اکثر مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان تعطیلات نوروز در سراسر کشور و شرایط جوی مناسب استان و پاک از ویروس تا الان، شاهد سرازیری میلیونی مسافرین و گردشگران به استان باشیم. بنابراین تا دیر نشده مسئولین با همکاری مردم با توجه به محدودیت و کمبود‌ امکانات رفاهی و بهداشتی برنامه‌ای همه‌جانبه را برای کنترل ویروس «کرونا» در دستور کار قرار دهند. در غیر اینصورت باید منتظر فاجعه‌ای غیرقابل پیش‌بینی در استان بوشهر و بخصوص بندرگناوه باشیم.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*